Globalna nedelja medijske i informacione pismenosti: Događaj posvećen vodiču “Media Literacy Empowered”
Ovogodišnja tema, „Novi digitalni frontovi informacija: Medijska i informacijska pismenost za informacije od javnog interesa,“ naglašava hitnu potrebu za obučavanjem pojedinaca veštinama kritičkog razmišljanja.
U okviru Globalne nedelje medijske i informacione pismenosti, organizovali smo događaj za predstavljanje priručnika Media Literacy Empowered. Ovaj sveobuhvatan priručnik pruža alate za nastavnike, omladinske radnike i institucije posvećene promociji medijske pismenosti i kritičkog mišljenja među mladima.
Beyond Borders – Italija u saradnji sa Klubom za osnaživanje mladih 018 (KOM 018) – Srbija i Asociacion Socio-Culturale VerdeSur Alcala (ASCVA) – Španija sprovodi projekat “Osnažena medijska pismenost“ kroz niz aktivnosti koje su usmerene na razvoj novih metodologija i alata prilagođenih mladima za povećanje medijska pismenost među mladima, omladinskim radnicima i drugim relevantnim ciljnim grupama.
Opšti cilj: Podići svest o značaju medijske pismenosti među mladima
Posebni ciljevi:
• Razviti nove metodologije u radu sa mladima u oblasti medijske pismenosti i borbe protiv opresivnog sadržaja u medijima
• Opremiti omladinske radnike, nastavnike i edukatore setom novih edukativnih alata u oblasti medijske pismenosti i borbe protiv negativnih efekata medijskih sadržaja
• Podići svest o etičkom medijskom izveštavanju među mladima u 3 zemlje.
Projekat „Osnažena medijska pismenost“ realizuje se u Italiji, Srbiji i Španiji u periodu od 01.06.2023. do 31.10.2024. godine i finansira ga Evropska unija kroz program Erazmus+.